Nieuws

Onze projectaanpak: zo werkt Hype
Publicatiedatum: 2025-06-19 11:53:30

Geen enkel ICT-project is hetzelfde — elke (nieuwe of bestaande) klant, omgeving en uitdaging vraagt om maatwerk. Toch hanteren wij binnen Hype een vaste werkwijze. Waarom? Omdat duidelijkheid en structuur het halve werk is.

In deze blog leggen we uit hoe wij projecten aanpakken: van het eerste gesprek tot aan de jaarlijkse check-in.

Hoe begint een project?

Een project bij Hype start vaak met een salestraject. Denk aan een nieuwe klant, of een bestaande klant die toe is aan het vervangen van een verouderde ICT-omgeving.

In deze fase gaan onze salesconsultants in gesprek met de klant. Samen bekijken we wat de (technische) wensen zijn, wat het doel is en welke kosten daarbij horen. Transparantie staat hierin voorop: zo weet iedereen van tevoren waar hij of zij aan toe is.

Waarom werken we zo?

Onze vaste werkwijze zorgt voor rust en overzicht, bij ons én bij de klant.
We weten op tijd:

  • waar we rekening mee moeten houden in de planning,
  • wie we moeten betrekken (intern en extern),
  • welke impact het project heeft op de organisatie.

Zo kunnen we een betrouwbare ureninschatting afgeven.

Wat staat er in het projectplan?

Voor de start van het project delen we een projectplan met de klant. Hierin staat alles wat belangrijk is:

  • de planning en fasering,
  • de beoogde doelen,
  • de impact voor de organisatie,
  • de verwachte resultaten.

Dit plan vormt de leidraad voor iedereen die bij het project betrokken is.

Hoe zorgen we dat alles op rolletjes loopt?

Tijdens de uitvoering houden we continu de vinger aan de pols.
Onze systemen monitoren automatisch alle deadlines en milestones. Daarnaast vraagt de projectmanager regelmatig om updates van de uitvoerende collega’s én checken we af en toe bij de klant hoe het gaat.

Zo kunnen we tijdig bijsturen als dat nodig is.

Doen jullie ook evaluaties?

Zeker! We vinden leren en verbeteren belangrijk.

  • Vooraf is er een interne kick-off waarin we alle afspraken en bijzonderheden doornemen.
  • Tijdens het project houden we korte lijntjes met zowel team als klant.
  • Na afloop evalueren we het project intern én extern.

Met de klant bespreken we wat goed ging, wat beter kon en hoe we eventueel in de toekomst kunnen ondersteunen.

 

Project afgerond… en dan?

Ook na oplevering blijven we betrokken. Tijdens de externe eindevaluatie kijken we samen vooruit: wat speelt er nog, waar kunnen we ondersteunen?

Daarnaast komt de accountmanager tenminste één keer per jaar langs. We bespreken dan:

  • hoe alles loopt,
  • welke IT-wensen er zijn,
  • welke ontwikkelingen relevant zijn voor de organisatie,
  • en helpen eventueel met het opstellen van de budgetten.

 

Benieuwd hoe wij jouw IT-project kunnen aanpakken? We denken graag mee — van eerste idee tot nazorg.
Neem gerust contact met ons op!

Geen enkel ICT-project is hetzelfde — elke (nieuwe of bestaande) klant, omgeving en uitdaging vraagt om maatwerk. Toch hanteren wij binnen Hype een vaste werkwijze. Waarom? Omdat duidelijkheid en structuur het halve werk is.

In deze blog leggen we uit hoe wij projecten aanpakken: van het eerste gesprek tot aan de jaarlijkse check-in.

Hoe begint een project?

Een project bij Hype start vaak met een salestraject. Denk aan een nieuwe klant, of een bestaande klant die toe is aan het vervangen van een verouderde ICT-omgeving.

In deze fase gaan onze salesconsultants in gesprek met de klant. Samen bekijken we wat de (technische) wensen zijn, wat het doel is en welke kosten daarbij horen. Transparantie staat hierin voorop: zo weet iedereen van tevoren waar hij of zij aan toe is.

Waarom werken we zo?

Onze vaste werkwijze zorgt voor rust en overzicht, bij ons én bij de klant.
We weten op tijd:

  • waar we rekening mee moeten houden in de planning,
  • wie we moeten betrekken (intern en extern),
  • welke impact het project heeft op de organisatie.

Zo kunnen we een betrouwbare ureninschatting afgeven.

Wat staat er in het projectplan?

Voor de start van het project delen we een projectplan met de klant. Hierin staat alles wat belangrijk is:

  • de planning en fasering,
  • de beoogde doelen,
  • de impact voor de organisatie,
  • de verwachte resultaten.

Dit plan vormt de leidraad voor iedereen die bij het project betrokken is.

Hoe zorgen we dat alles op rolletjes loopt?

Tijdens de uitvoering houden we continu de vinger aan de pols.
Onze systemen monitoren automatisch alle deadlines en milestones. Daarnaast vraagt de projectmanager regelmatig om updates van de uitvoerende collega’s én checken we af en toe bij de klant hoe het gaat.

Zo kunnen we tijdig bijsturen als dat nodig is.

Doen jullie ook evaluaties?

Zeker! We vinden leren en verbeteren belangrijk.

  • Vooraf is er een interne kick-off waarin we alle afspraken en bijzonderheden doornemen.
  • Tijdens het project houden we korte lijntjes met zowel team als klant.
  • Na afloop evalueren we het project intern én extern.

Met de klant bespreken we wat goed ging, wat beter kon en hoe we eventueel in de toekomst kunnen ondersteunen.

 

Project afgerond… en dan?

Ook na oplevering blijven we betrokken. Tijdens de externe eindevaluatie kijken we samen vooruit: wat speelt er nog, waar kunnen we ondersteunen?

Daarnaast komt de accountmanager tenminste één keer per jaar langs. We bespreken dan:

  • hoe alles loopt,
  • welke IT-wensen er zijn,
  • welke ontwikkelingen relevant zijn voor de organisatie,
  • en helpen eventueel met het opstellen van de budgetten.

 

Benieuwd hoe wij jouw IT-project kunnen aanpakken? We denken graag mee — van eerste idee tot nazorg.
Neem gerust contact met ons op!

Mogen we jouw IT onder de loep nemen?

Is jouw onderneming toe aan een frisse kijk op de IT-omgeving? We gaan graag met je in gesprek om de mogelijkheden te bespreken. 

Hype Automatisering